نحوه انتخاب بهترین لپ تاپ برای طراحی های گرافیکی خود


پیدا کردن لپ تاپ برای استفاده برای طراحی گرافیک با خرید یک لپ تاپ عمومی یا لپ تاپ گیمینگ متفاوت است و می تواند مشکل تر باشد. شما می خواهید یک لپ تاپ به اندازه کافی سبک داشته باشید که بتواند کارهای پیچیده را انجام دهد.

قبل از اینکه بیش از حد در روند تصمیم گیری قرار بگیرید ، کارهایی را که باید انجام دهید و بودجه خود را در نظر بگیرید. برای کار با کارهای پیچیده سه بعدی ، باید کلیه مشخصات را در بالاترین سطح تهیه کنید. اگر شغل شما بیشتر 2D است ، می توان آن را تا مشخصات کم و متوسط ​​پردازش کرد.

مهمترین مشخصات مورد نیاز برای طراحی گرافیک عبارتند از سیستم عامل ، CPU ، حافظه یا رم ، درایو ذخیره سازی ، نوع و اندازه صفحه نمایش و دقت رنگ. 

Mac ® vs PC

سؤال اول این است که با کدام رایانه برای کار ، مک یا رایانه شخصی کار کنید. حتی نرم افزار طراحی گرافیک برای IOS ® و مایکروسافت ®  ویندوز ® است برای هر دو سیستم عامل را توسعه داده است. البته شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فایلهای مورد استفاده با نرم افزار و سیستم عامل مورد استفاده در رایانه ای که روی آن کار می کنید سازگار هستند.    

نوت بوک برای کارهای طراحی گرافیک
مزیت نمایشگر مک این است که از دقت رنگ بسیار بالایی با کیفیت نمایشگر خوب برخوردار است. مکینت ها مدتهاست که در دنیای طراحی گرافیک حاکم است ، بنابراین برخی از نرم افزارهای طراحی گرافیک حرفه ای به طور خاص برای iOS ساخته شده اند. با این حال ، این موقعیت به تدریج در حال تضعیف است ، و ترجیح PC برای طراحی گرافیک نیز در حال افزایش است. مزیت رایانه این است که می تواند نرم افزارهای عمومی تری را اجرا کند و می تواند به عنوان کار یا لپ تاپ شخصی مورد استفاده قرار گیرد. سرانجام ، Apple® در حال حذف پورت از دستگاه های خود است. این کار ظاهری براق و روان را به محصول می بخشد ، اما در صورت نیاز به اتصال چندین لوازم جانبی می تواند سخت باشد. به دلیل توانایی اولیه پیکربندی یا به روزرسانی اجزای اضافی ، رایانه های شخصی آسانتر از Mac هستند. این به شما امکان می دهد فقط اجزای قدیمی یا شکسته را بدون جایگزینی کل نوت بوک به روز کنید.  

پردازنده

CPU یا پردازنده عملکردهای رایانه شما را کنترل می کند. کارهای طراحی گرافیکی نیاز به یک پردازنده سریع و قدرتمند دارد که بتواند نرم افزار طراحی پیچیده ای را اجرا کند. مارک های برتر عملکرد سریع در حال تغییر هستند ، اما به طور معمول به پردازنده های سری چهار هسته ای یا بیشنر احتیاج دارند.

علاوه بر CPU ، نگاهی به عملکرد گرافیکی رایانه نیز حائز اهمیت است. کامپیوتر شما می تواند یک تراشه گرافیکی یکپارچه در پردازنده یا کارت گرافیک مجزا داشته باشد. پیش از این ، تراشه های گرافیکی یکپارچه به قدری اساسی بوده اند که نمی توانند کاری بیش از صفحه گسترده و صفحات وب انجام دهند. با این حال ، در چند سال گذشته ، عملکرد تراشه گرافیکی یکپارچه به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. اگر کارهای طراحی سه بعدی زیادی انجام نمی دهید ، یک تراشه یکپارچه برای اجرای اکثر برنامه های طراحی گرافیک کافی است. می توانید به جای کارت گرافیک اختصاصی ، با استفاده از یک تراشه گرافیکی یکپارچه ، مقداری پول پس انداز کنید. اگر بودجه دارید یا تمایل به انجام کارهای پیچیده با بافت زیادی دارید ، یک لپ تاپ را با کارت های گرافیکی جداگانه در نظر بگیرید.

حافظه

حافظه یا رم داده هایی را که رایانه شما باید به آن دسترسی داشته باشد ، مانند همه اطلاعات مربوط به پرونده هایی که در حال حاضر روی آن کار می کنید ، ذخیره می کند. به طور کلی ، اگر در حال کار با چندین برنامه کاربردی هستید که با پرونده های بسیار بزرگ باز یا کار می کنید ، برای تعویض صحیح بین برنامه ها و پیمایش سریع پرونده های پیچیده ، به رم بیشتری نیاز دارید. حافظه را به اندازه پشتیبانی از نوت بوک خود افزایش دهید. اگر رم کافی برای تنظیمات اولیه ندارید ، می توانید به راحتی با خرید حافظه آن را اضافه کنید.

حافظه بسیار مهم (RAM)

درایو ذخیره سازی

درایوهای ذخیره سازی را می توان از هارد دیسک های سنتی (HDD) یا درایوهای حالت جامد (SSD) انتخاب کرد. هارد دیسک ارزان تر است و از ظرفیت بیشتری برخوردار است ، اما در مورد لپ تاپ ها مشکلاتی وجود دارد. درایوهای حالت جامد سبک تر ، سریعتر و بادوام تر از درایوهای سخت هستند. بیشتر لپ تاپ ها با درایوهای حالت جامد فروخته می شوند ، اما اگر کامپیوتر شما SSD نداشت ، می توانید یکی از آنها را نصب کنید.

درایو حالت جامد بحرانی

اندازه و نوع نمایش

طراحی گرافیکی وسیله نقلیه بصری است ، بنابراین بهتر است از بهترین مانیتوری که می توانید استفاده کنید استفاده کنید. به طور کلی ، مانیتورهای 13 اینچی برای کارهای طراحی گرافیک بسیار کوچک هستند. شما باید حداقل 15 اینچ استفاده کنید. 17 اینچ برای کار مناسب است اما حمل آن بسیار سنگین است. همچنین (HD شبکیه چشم اپل ® نیز می توانید استفاده به روی صفحه نمایش HiDPI نامیده می شود). این صفحه نمایش از تراکم پیکسل بالاتری برخوردار است و امکان نمایش دقیق تر آن را فراهم می آورد. پایین ترین صفحه نمایش مشخصات برای کار طراحی موثر ، 1920×1080 پیکسل است.

در حال حاضر بسیاری از لپ تاپ ها با استفاده از مانیتور به عنوان صفحه لمسی می توانند از این مانیتور استفاده کنند. برخی از این نوت بوک ها همچنین می توانند به عنوان تبلت استفاده شوند. برای استفاده از لپ تاپ خود به عنوان رایانه لوحی ، باید از صفحه لمسی استفاده کنید. برخی افراد صفحه نمایش لمسی را نمی خواهند ، خصوصاً به دلیل اثر انگشت.

لپ تاپ هایی که می توانند به تبلت ها تغییر پیدا کنند ، روز به روز رایج می شوند. استفاده از رایانه لوحی می تواند هنگام طراحی خود مؤثر باشد و یا بخواهید از یک دستگاه ورودی متفاوت برای طراحی خود استفاده کنید. اما اگر به این موارد احتیاج ندارید ، ممکن است ارزش پول اضافی نداشته باشد.

اگر می خواهید از یک قلم به عنوان یک وسیله ورودی جایگزین استفاده کنید ، قلم مورد علاقه خود را پیدا کنید. این ممکن است بر لپ تاپی که خریداری می کنید تأثیر بگذارد. هیچ قلم بدی وجود ندارد این فقط متفاوت است

دقت رنگ

دقت رنگ و طیف گسترده ای از رنگ بخش های بسیار مهمی از مانیتور شما هستند. به طور کلی، مانیتور مورد نظر حداقل RGB ادوبی است ®  باید حیطه مربوط به 100٪ اجرا می کنند. اگر به رنگ اهمیتی نمی دهید ، مانیتور 100٪ sRGB خوب است. دقت رنگ معمولاً در delta-E اندازه گیری می شود ، که نشان می دهد دقت مانیتور تا چه اندازه متفاوت است. در نتیجه هرچه تعداد این تعداد کمتر باشد بهتر است. سعی کنید از مانیتور با نمره Delta-E 5 یا کمتر استفاده کنید. البته ، شما فقط نمی توانید delta-E را در نظر بگیرید ، باید آن را با طیف رنگ مقایسه کنید. مانیتورهایی با طیف محدود باریک ، نمرات Delta-E بهتری دارند (پایین) زیرا رنگ های کمتری وجود دارد که باید دقیق باشند.

بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیک بستگی به نوع کار ، نحوه طراحی ، بودجه و برنامه های کاربردی شما دارد. لپ تاپ های خوبی برای طراحی گرافیک وجود دارد. مشکل یافتن بهترین لپ تاپ برای من است.

https://www.crucial.kr/kor/ko/how-to-choose-the-best-laptop-for-graphic-design

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید