آنچه شما قبل از خرید یک لپ تاپ استوک باید بدانید

آموزش خرید لپ تاپ کارکرده

آنچه شما قبل از خرید یک لپ تاپ استوک و کارکرده باید بدانید

 

در اینجا چند نکته برای مواردی که باید  قبل از صرف هزینه های سنگین  در یک کامپیوتر که می خواهید بخرید را  بررسی می کنیم

 

 

 

 

 

1. نیازهای خود را بشناسید

قبل از خرید هر گونه خرید، شما باید بدانید که چه چیزی از کامپیوتر استفاده می کنید و چیزی را که با نیازهای شما منطبق است خریداری کنید. در مورد نوع برنامه های مورد نیاز خود، نحوه حمل لپ تاپ شما، عمر باتری، رم و شرایط ذخیره سازی، فکر کنید.

هنگامی که شما یک لپ تاپی را که میخواهید خریداری کنید، پیدا کنید، مدل و مدل را به صورت آنلاین جستجو کنید و مشخصات خود را چاپ کنید تا مطمئن شوید که با محصول مورد نظر شما سازگار است.

قبل از خرید، قسمت نظرات و بررسی آنلاین را چک کنید و ببینید مشتری های قبلی و مردم چه چیزی در مورد لپ تاپ و عملکرد آن در طول یک دوره طولانی صحبت می کنند.

2. بدنه لپ تاپ را بازبینی کنید

بررسی دقیق بدنه غیر قابل بحث است. شما باید مطمئن شوید که قاب لپ تاپ دارای ترک و نشانه های ضربه نباشد. همچنین، پیچ های گمشده، لولهای سست و هر گونه بی نظمی دیگر را بررسی کنید.

3. وضعیت صفحه را بررسی کنید

گام مهم بعدی این است که مطمئن شوید که صفحه نمایش در شرایط کار خوب است. نوردهی، تغییر رنگ، روشنایی و پیکسل های بد بررسی کنید.

یک ویدیو را باز کنید و ببینید که آیا زاویه دید به اندازه کافی گسترده و مناسب تان است. وآن را  با سایر لپ تاپ ها قبل از خرید مقایسه کنید.

4. صفحه کلید و صفحه لمسی را آزمایش کنید

buying-used-laptop-keyboard

صفحه کلید و پد لمسی رایج ترین قطعات لپ تاپ ها هستند، بنابراین اطمینان از اینکه هر دو قسمت به نحو رضایت بخش کار می کنند، بسیار مهم است.

  • بررسی کلید های شکسته، توجه به کلید های ضروری  و ببینید آیا شما با صفحه کلید راحت تایپ می کنید.  ویا اگر اشتباهات زیادی مرتکب شدید، بهتر است سعی کنید از لپ تاپ های دیگر استفاده کنید.
  • بررسی کنید که حرکات توسط صفحه لمسی پشتیبانی می شوند و آنها را امتحان کنید (مانند حرکت دادن زوم، دو انگشت، کش رفتن با سه انگشت و غیره). اگر کلیدهای ماوس وجود داشته باشد، مطمئن شوید که آنها را فشار دهید.

5. تست پورت ها و درایو سی دی / دی وی دی

همه پورت های USB، جک هدفون، پورت اترنت، HDMI، اسلات کارت SD، درایو CD / DVD و سایر ورودی های موجود را امتحان کنید. بسیاری از این ها به طور مستقیم به مادربرد متصل می شوند که هزینه آن جایگزینی است.

6. اتصال بی سیم را بررسی کنید

هیچ کس یک لپ تاپ را که نمی تواند به WiFi متصل شود را نمی خواهد، بنابراین مطمئن شوید که بتوانید بدون هیچ زحمتی به شبکه WiFi دسترسی داشته باشید. همچنین بررسی کنید که چگونه بلوتوث را انجام می دهد.

7. وب کم و بلندگو را آزمایش کنید

  • بیشتر وب کم های لپ تاپ ها  متوسط هستند. با این حال، بهتر است که وب کم کارآمد متوسط داشته باشید، نه اینکه هیچ وب کم نداشته باشید.
  •  بسیاری از مردم از اسپیکر های لپ تاپ خود استفاده نمی کنند، اما هنوز هم یک ایده خوب است که ببیند صدای آن  را تست کنید و ببیند که  وضعیت صداها چطور است.

8. سلامت باتری را بررسی کنید

buying-used-laptop-battery-2

  • در اغلب موارد ممکن است همیشه قادر به انجام بازرسی کامل باتری نباشید. با این وجود، می توانید یک ایده خفیف از مدت زمان باتری را با رفتن بهpower management settings سیستم عامل نصب شده ببینید تا میزان شارژ باتری و وضعیت سلامت باتری را ببینید.
  • همچنین مطمئن شوید که شارژ باطری درست است و خیلی سریع تخلیه نمی شود. در غیر این صورت، درخواست تخفیف یا جایگزین کنید.

9. نرم افزارها را چک کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل پیشفرض اصلی است
  • مجوزهای نرم افزاری که با لپ تاپ تعبیه شده است را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که کلیه سریال های محصول برای شما در دسترس هستند
  • برای سی دی های اصلی نرم افزار، CD بازیابی، درایورها و رسانه های پشتیبان که با لپ تاپ عرضه شده اند، بخواهید

10. مطمئن شوید که شما یک معامله خوب انجام می دهید

قبل از اینکه شما خرید را انجام دهید، مطمئن شوید که قیمت مورد نظر را با قیمت معادل جدید همان لپ تاپ  مقایسه کنید. اگر قصد دارید هرگونه ارتقاء به سخت افزار را انجام دهید، قیمت ها را به درستی بررسی کنید تا بتوانید تصمیم آگاهانه بگیرید که آیا بهتر از خرید جدید ان مدل   یا لپ تاپ استوک آن است.

 

 نتیجه گیری

خرید یک لپ تاپ کارکرده قرار نیست دشوار باشد. با انجام این چک های ساده، شما  می توانید از خرید لپ تاپ خود لذت ببرید.

 

منبع مقاله:  سایت maketecheasier

 

 

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید