راهنمای خرید لپ تاپ: 10 نکته برای کمک به انتخاب نوت بوک مناسب

راهنمای خرید لپ تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ

Best laptop

راهنمای خرید لپ تاپ

چگونه لپ تاپ را از صدها مدل موجود در بازار انتخاب می کنید؟ در اینجا 10 راهنمای خرید لپ تاپ برتر ما وجود دارد.

لپ تاپ ها قابلیت انتقال و قدرت فوق العاده ای دارند، اما آنها در نهایت انعطاف پذیری  کمتری از یک دسکتاپ دارند. هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، آن را ساخته اید.

شما فقط می توانید در مورد بودجه تصمیم گیری کنید و هر یک از تولید کننده های بزرگ مانند دل، لنوو، HP یا Acer را برای  قیمت مدنظرتان  انتخاب کنید .اگر صفحه کلید یا صفحه نمایش دلخواهتان نیست، یا اگر تمام پورت هایی که نیاز دارید، ندارد؟ شما نمی توانید مانیتور صفحه کلید خود را تعویض کنید و در حالی که می توانید چیزهایی مانند ارتقاء RAM یا حرکت به هارد دیسک بزرگتر یا سریعتر را انجام دهید، انجام این کارها  مانند رایانه رومیزی آسان نیست.

به همین دلیل لازم است قبل از اینکه پول نقد خود را خرج کنید، به انتخاب لپ تاپ خود توجه داشته باشید. در این راهنمای خرید لپ تاپ، ما با در نظر گرفتن انواع لپ تاپ های موجود، با مرور کلی از ویژگی های مختلفی که در اختیار شما قرار گرفته است، از برخی از سردرگمی هایتان کاسته می شود.

1. اندازه را انتخاب کنید.

چیزی به عنوان بهترین لپ تاپ  به طور کلی وجود ندارد این واقعا به نیازها و بودجه های شما بستگی دارد، و اندازه آن نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

لپ تاپ ها تمایل به تقسیم بر اساس اندازه های مورب صفحه نمایش خود، در اینچ دارند. این به این دلیل است که اندازه صفحه نمایش لپ تاپ نیز اندازه کلی شاسی آن را تعیین می کند. یک لپ تاپ با یک صفحه نمایش بزرگ 17 اینچی برای کار و بازی فوق العاده خواهد بود و احتمالا دارای یک صفحه کلید مناسب و مناسب برای تایپ ساده تر است، اما بسیار بزرگتر و سنگین تر از مدل 13 اینچی خواهد بود.

Asus ROG GL552VW

نوت بوک های بازی  فنی ترین لپ تاپ ها هستند، اما اکثر آنها همان چیزی نیست که شما می توانید به راحتی حمل کنید.

شما باید به دقت فکر کنید که آیا با لپ تاپ خود سفر می کنید و یا از آن تنها در خانه استفاده می کنید؟ اگر قصد استفاده از آن را روی یک میز در منزل در زمان طولانی دارید، به فکر خریداری یک مدل 13 اینچی فوق سبک  نباشید. به همین ترتیب، یک لپ تاپ 17 اینچی  می تواند  یک جایگزین مناسب برای یک رایانه رومیزی باشد، اما بعید است که در یک کوله پشتی قرار بگیرد، و اگر این کار را کردید، ممکن است شما با خواندن چیزهایی که چیزی را وزن می کنند خوشحال نباشید .

مدل 15 اینچی انتخاب مناسب بین سهولت استفاده و قابل حمل بودن ارائه می دهد: تا زمانی که وزن آن حدود 2 کیلوگرم یا کمتر باشد، شما احتمالا نمی خواهید آن را در قطار استفاده کنید.که در اینصورت باید  چیزی فوق العاده سبک، مانند یک لپ تاپ با نمایش 11-13 اینچ را بخرید.

2. رزولوشن صفحه

اندازه صفحه نمایش همه چیز نیست؛ رزولوشن صفحه باید حتما در نظر گرفته شود. حداقل رزولوشن به طور کلی برای شما 1،366 × 768 پیکسل است. این برای اکثریت وظایف خوب است. حتی ممکن است در دو برنامه کاربردی کنار این پیکسل ها کار کند، به ویژه از آنجا که بسیاری از صفحات وب مدرن خودشان را مجددا پردازش می کنند تا با فضای موجود روی صفحه نمایش مناسب باشند.

DEll XPS 13

در لپ تاپ هایی با صفحه نمایش های کوچکتر، وضوح بزرگتر همیشه به معنای فضای بیشتری نیست. هنگامی که یک لپ تاپ دارای تعداد بیشتری پیکسل در یک منطقه کوچک است، سیستم عامل باید همه چیز را به مقیاس تقسیم کند، یا متن و آیکون های دیگر برای دیدن به اندازه کافی کوچک باشد.

فضای زیادی برای برنامه های کاربردی در یک لپتاپ 15 اینچی با صفحه نمایش 920 × 1080 در مقابل مدل 15 اینچی با صفحه نمایش 1،366 × 768 که استفاده می شود وجود ندارد. با این حال، وضوح بالاتر به این معنی است که متن و آیکون ها به مراتب نرمتر و راحت تر دیده می شود.

بینایی و تنظیمات کاری شما تصمیم میگیرد که چه نوع صفحه نمایشی را برایتان انتخاب کنید.

3. فاکتور فرم

بیشتر لپ تاپ ها هنوز هم یک طرح سنتی سبک با صفحه نمایش دارند که روی صفحه کلید و پد لمسی قرار می گیرند ،با این حال، تعداد کمی از این روند را تجربه کرده است. برخی از لپ تاپ ها دارای شکل سنتی هستند اما یک صفحه نمایش لمسی را اضافه می کنند که می تواند برای کارهای خلاقانه مانند نقاشی یا ساخت موسیقی سرگرم کننده باشد ،یک سری دیگر دارای یک صفحه نمایش لمسی هستند که می توانند پشت صفحه کلید عقب بمانند و لپ تاپ را به یک رایانه لوحی تبدیل کنند – اینها معمولا به نام 2* 1 هستند.

مدل هایی مانند Surface مایکروسافت و مدل های مختلف Asus دارای صفحه هایی هستند که به طور کامل از بقیه دستگاه جدا شده اند تا یک تبلت مناسب را از وزن و بخش عمده ای از صفحه کلید بسازند.

Surface Book

این تبلت های مخصوص اگر شما می خواهید از برنامه های خاص استفاده کنید که از یک صفحه نمایش لمسی بهره می برند، مانند برنامه های طراحی یا موسیقی، ولی بسیار گران تر از لپ تاپ های استاندارد هستند. اگر شما 100٪ مطمئن نیستید که شما  نیاز به این انعطاف پذیری ندارید، احتمالا بهتر است یک لپ تاپ معمولی را انتخاب کنید.

4. صفحه کلید

با توجه به محدودیت هایی که بر روی اندازه های فیزیکی لپ تاپ قرار می گیرند، صفحه کلید لپ تاپ به تنهایی از مدل های دسکتاپ متنوع تر است.

همچنین، بسیاری از لپ تاپ ها دارای کلید های فلش کوچک و یا کلیدهای بکسلش هستند که در سمت راست و نه سمت چپ صفحه کلید هستند.فقط تعداد خاصی لپ تاپ دارای کلید های Home، End و Page Up و Page Down هستند. اگر یک کلید فیزیکی برای چنین توابع وجود نداشته باشد، به جای استفاده از کلید ترکیبی Function (Fn) لازم است.

New MacBook 29

صفحه کلید لپ تاپ می تواند با کیفیت های کاملا متفاوت باشد. بعضی از آنها ناخوشایند هستند که در هنگام تایپ به لطف خم شدن ناگهانی در وسط سینی صفحه کلید تایپ ایجاد می شوند . توصیه میکنیم تا حداقل برخی از بررسیها را  در مورد آنها بخوانید تا ببینید آیا مشکلات عمده وجود دارد.

5. صفحه لمسی

تعداد زیادی از صفحه لمسی به حرکت انگشت به طور دقیق پاسخ نمی دهد و یا دکمه های پیچیده ای دارند که تعیین می کند که آیا یک کلیک را ثبت کرده اید دشوار است. بسیاری از صفحه لمسی مدرن از حرکات پشتیبانی می کنند، جایی که شما می توانید از دو انگشت برای حرکت و یا  زوم کردن استفاده کنید – اما این حرکات آسان  برای استفاده بین لپ تاپ ها بسیار متفاوت است .

Surface Pro 4

 

امروزه بسیاری از لپ تاپ ها با TouchPad Precision تایید شده توسط مایکروسافت عرضه می شوند.

اگر شما یک لپ تاپ با یک پد لمسی ضعیف انتخاب کنید، همیشه گزینه ای برای حمل یک ماوس سفر USB در کیف خود وجود دارد .

6. قابلیت اتصال

یک لپتاپ فضای محدودی دارد، بنابراین پورت های بسیار کمتری نسبت به یک کامپیوتر رومیزی دارد. به همین دلیل، به دقت در مورد آنچه که شما نیاز دارید، به دقت فکر کنید. برای شروع، بعضی از لپ تاپ ها دارای دو پورت USB هستند. اگر شما یک چاپگر و یک موس را دارید و میخواهید برخی از عکسها را از دوربین بیرون بیاورید، باید از چیزی جدا شوید – مگر اینکه لپ تاپ دارای یک کارت خوان SD داخلی باشد، همانطور که بسیاری از آنها انجام میدهند. بسیاری از لپ تاپ های فعلی دارای حداقل یک پورت USB 3 برای انتقال اطلاعات سریع تر نیز هستند.

لپ تاپ های بزرگتر حداقل سه پورت USB دارند که برای اکثر مردم خوب است. همچنین در نظر داشته باشید که بسیاری از لپ تاپ های مدرن درایو های دی وی دی داخلی ندارند، بنابراین اگر می خواهید دیسک ها را بخوانید و آنها را رایت کنید،  مطمئن شوید که پورت های موجود به اندازه نیاز کار شما باشند.

Asus ZenBook Pro UX501VW ports

پورت USB 3.1 شروع به ظاهر شدن در آخرین لپ تاپ های مدل  بالا کرده است. این پورت ها معمولا از انواع کوچکتر Type-C هستند. تنها یک پورت USB 3.1 می تواند میزبان لوازم جانبی با قدرت بالا و با کارایی بالا مانند صفحه نمایش ها و هارد دیسک های خارجی را از طریق یک داک خارجی نصب کند که می تواند گران اما بسیار عملی باشد.

همچنین شبکه را در نظر بگیرید: اگرچه تمام لپ تاپ ها دارای شبکه های بی سیم داخلی هستند (اگر شما یک روتر 802.11ac فانتزی داشته باشید، تراشه های بی سیم لپ تاپ خود را از طریق AC بررسی کنید، بنابراین بهترین سرعت انتقال را دریافت خواهید کرد).

خروجی های ویدئویی نیز مهم هستند: HDMI رایج ترین خروجی ویدئو در لپ تاپ ها است که برای اتصال به اکثر تلویزیون ها و مانیتور ها (در صورت عدم استفاده از مدل های 4K – تعداد بسیار کمی لپ تاپ دارای اتصال دهنده HDMI 2.0 مورد نیاز است). در حال حاضر تنها برخی از مدل های تجاری دارای خروجی VGA هستند که ممکن است لازم باشد که به یک پروژکتور اداری در اتاق هیئت مدیره وصل شوید. اتصال HDMI به VGA هزینه چند ده هزار تومان است، پس این یک ویژگی بزرگ نیست.

7. عملکرد

امیدوارم که در حال حاضر شما ایده ای ازبیرون  لپ تاپ داشته باشید، بنابراین در حال حاضر زمان برای نگرانی در مورد داخل لپ تاپ  است. اولین مورد بررسی  RAM است اگر شما یک لپ تاپ  ارزان هم خریدید، حداقل 4 گیگابایت را انتخاب کنید، بنابراین نباید نگران نباشید که چند برگه مرورگر شما یکبار باز است. اگر می خواهید ویدیو را ویرایش کنید، به طور ایده آل حداقل 8 گیگابایت نیاز دارید، اگر چه این مقدار RAM در حال حاضر رایج است حتی در لپ تاپ های ارزان قیمت.

MSI Dragon

انتخاب پردازنده سخت تر است. شما باید حداقل یک پردازنده Intel Core i3 را هدف قرار دهید که به راحتی   وب گردی و کار اداری را انجام دهد و یک تراشه Core i5 را برای وظایف فشرده تر مانند برخورد با تصاویر بزرگ و ویرایش و رمزگذاری ویدیو مورد توجه قرار می دهد. لپ تاپ هایی با تراشه های Core i7 گران هستند اما فوق العاده سریع هستند، بنابراین اگر بخواهید بهترین عملکرد ممکن را بدانید، ارزشمند است.

البته، لپ تاپ های AMDدر بازار وجود دارد، که هنوز هم بسیار معمول است. به دنبال یک پردازنده AMD A8 یا A10 باشید تا اطمینان حاصل کنید که یک لپ تاپ تحت فشار نداشته باشید.

8. گرافیک

بیشتر لپ تاپ ها بر روی تراشه گرافیکی یکپارچه پردازنده خود متکی هستند، که معمولا به نام Intel HD Graphics نامیده می شود. این می تواند بازی های ساده 3D را در وضوح کم در تنظیمات جزئیات کم به متوسط بازی کند، اما اگر شما در مورد بازی ها جدی هستید، باید یک لپ تاپ با یک تراشه گرافیکی اختصاصی Nvidia یا AMD داشته باشید.

لپ تاپ های بسیار گران قیمت می توانند جدیدترین بازی ها را در سطوح بسیار دقیق بازی بازی کنند، بنابراین اگر شما فضای لازم را داشته باشید، می توانید یک لپ تاپ معمولی و یک رایانه رومیزی بازی (یا کنسول بازی) خریداری کنید.

9. عمر باتری

همراه با اندازه و وزن، این امر باید در صورت لزوم با لپ تاپ شما در نظر گرفته شود. در غیر اینصورت همیشه  یک قطار یا در یک کافی نت  یک سوکت برق وجود دارد. لپ تاپ های کوچک و سبک  عمدتا به دلیل مجهز بودن به پردازنده های کم ولتاژ پایین و صفحه نمایش کوچکتر به طور کلی  مدل های با عمر باتری بزرگ تر ارائه می دهند.

باز هم، خواندن بررسی عمر باتری لپ تاپ مود نظرتان ضروری است.

10. فضای هارد

 در صورت توانایی خرید یک SSD بوت لپ تاپ شما را سریع تر می کند وآن را سریعتر و پاسخگو تر می کند

Upgrade laptop to SSD 16

اکثریت قریب به اتفاق لپ تاپ ها فقط یک دیسک دارند، بنابراین شما باید مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ است.

اگر لپ تاپ شما برای استفاده در خانه و ذخیره سازی گیگابایت عکس ها و موزیک ها تعیین شده است، شما باید مدل با حداقل 500GB ذخیره سازی را انتخاب کنید. برخی از آنها دارای درایو SSHD ترکیبی هستند که هارد دیسک سخت را با یک کش SSD کوچک ترکیب می کنند. این درایوها اطلاعاتی را که اغلب استفاده می شود را ذخیره می کند، بنابراین می تواند زمان بوت شدن را سریعتر کند و برنامه هایی را که استفاده می کنید، اغلب سریعتر بارگیری کنید.

امروزه لپ تاپ های مدل بالا دارای SSD هایی هستند که از استاندارد PCI-Express) PCIe) استفاده می کنند. اینها اغلب چندین بار سریعتر از یک SSD معمولی هستند و میتوانند به عملکرد بسیار متفاوت عمل کنند.

 

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید